• Be sure to join the discussion on our discord at: Discord.gg/serebii
  • If you're still waiting for the e-mail, be sure to check your junk/spam e-mail folders

Elite Four Wikstrom! The House of Chivalry (1145)

Serebii

And, as if by magic, the webmaster appeared...
Staff member
Admin
1145.jpg

Elite Four Wikstrom! The House of Chivalry

While training Farfetch'd, Ash learns that the Kalos Elite Four member Wikstrom is currently helping train various Pokémon and trainers that want to show their true strength. Ash is enthused and he takes Farfetch'd, while Goh takes Scyther, to Wikstrom's training grounds in Kalos. Will the training succeed?

Visit The Episode Guide

Discuss
 

TomRC121991

Well-Known Member
Has Ash's G Farfectch'd evolves in Sirfectch'd and Go's Scyther evolves into Scizor?
And Mega Scizor Debute?
And about Honedge and Dedenne?
 

dman_dustin

Well-Known Member
Well I thought it was going to be a good episode, but then they pulled that Scyther -> Scizor crap.

Don't get me wrong, I'm fine with Scyther evolving, what I'm not fine is that this was the perfect set up to evolve Farfetch'd even more than Scyther.

But then the episode was like: Nah Farfetch'd learns Detect, and oh yeah by the way Go let's give YOU the evolution even though there was MORE focus on Ash and Farfetch'd.

And by the way LMAO at those who said traded Pokemon needed to be permanently traded to evolve trade Pokemon. I knew the anime wasn't going to stick with the ridiculous game limitation.

So objectively the episode was good, Farfetch'd appreciates Ash more, learned detect. But narratively it was beyond garbage, I really hate that Tomioka is probably going to be responsible for the evolution of Farfetch'd, when he should've focused on Riolu into Lucario.

Now we wait 20 episodes for Rinto to show back up, this anime sometimes pisses me off......or a lot....lol.
 

Watershuriken97

Well-Known Member
Great episode, farfetch'd didn't beat an e4 so people can't complain about that, instead it progressed it's bond with ash, really nice to see.

Ash jumping for that leek reminded me of him jumping from the kalos tower for pikachu, and seeing farfetch'd fly was pretty funny. Great episode, can't wait to watch wikstrom's remarks on best duck later today
 

Ragnarok4

Showcases Lover ~ Dragonite Trainer
I hope to see scizor more often now, although the boy will most likely be forgotten
 

dman_dustin

Well-Known Member
Didn't take long for the negativity to roll on in.

Of course not, the bitterness that they didn't do this for Ash's Riolu but Farfetch'd, is going to be extremely bitter. And the fact is it will have even MORE time than Riolu, and all we got was Bea episode after Bea.

Instead of ONE damn training/focus episode on Ash and Riolu's relationship.

It makes me even MORE upset they gave Ash Farfetch'd RIGHT after Riolu. They really wanted to shove Lucario down our throats while crapping on Riolu's development, but because it's a past generation Pokemon, god forbid it get the focus it deserved.

I don't know if this Farfetch'd stuff was in development from the beginning or if someone raised fuss, and wanted more plot heavy stuff. If it was the former, then yeah I am PISSED, if its the latter, then its more forgivable but still Riolu deserved A LOT better than what we we're given. I'd say Raboot as well but at least with Raboot it was more on par with Go's character to at least get something in an episode I just don't like it because its his starter and deserved the a full focus episode.

But if we ignore how pissed I am about certain elements, this episode can still be enjoyed in of itself. I'm not that cruel. Its unfortunate that I have to look at it from the narrative perspective, and then I lose my damn mind.
 
Top