1. We have moved to a new forum system. All your posts and data should have transferred over. Welcome, to the new Serebii Forums. Details here
    Dismiss Notice
  2. Be sure to join the discussion on our discord at: Discord.gg/serebii
    Dismiss Notice
  3. If you're still waiting for the e-mail, be sure to check your junk/spam e-mail folders
    Dismiss Notice

Joey Challenge

Discussion in 'Pokémon Generation I & II Discussion' started by Ris_Grestar, Feb 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ris_Grestar

    Ris_Grestar Active Member

    Hey guys, recently I started the Joey Challenge on Crystal version, and I was wondering who else here has done it. How was it for you? Or if you haven't tried it yet, have you heard about it? lol I got a bit caught up in the idea when I first heard about it, and I've been having fun so far.
     
  2. paperchainchomp

    paperchainchomp Active Member

    is it just going through the game with rattata?
     
  3. Ris_Grestar

    Ris_Grestar Active Member

    Oh, yeah, um...Lemme post the rules as I know them:

    1. Your name must be Joey.
    2. You must have a Rattata throughout the whole game. No other Pokémon can be used (except for use of HMs).
    3. You are not allowed to evolve Rattata.
    4. You may teach Rattata any applicable TMs.
    5. You cannot use cheats of any kind.
    6. You may attempt this challenge on any Pokémon version/game.
    7. You may only have your Rattata with you while challenging the Elite Four.
     
  4. call911rightnow

    call911rightnow New Member

    No, actually I haven't. It sounds much harder than a Nuzlocke challenge, so I suppose I will try it. Wonder if Crystal will be harder to play in Challenge mode than Gold...
     
  5. ToeyJoey

    ToeyJoey Forward...

    Why can't you evolve your Rattata? Joey did.
     
  6. Ris_Grestar

    Ris_Grestar Active Member

    lol I don't know. First time for me, too, so I can't compare. But I am playing on Crystal.

    Did he? Huh. I wasn't aware of that.

    Though I didn't make the rules, so I can't say for sure why they are as they are. But I think it's a cool concept, sticking with the scrappy little rat until the end. :p
     
  7. Kutie Pie

    Kutie Pie 桜咲くこの坂を今も上っている

    I've heard of this challenge, but I don't have any interest in it. Even though the fact my Silver version can't save anymore shouldn't hinder it for me (because I can't ever bring myself to start over a save file), I just don't think I'll do a very good job at it xD. It sounds fun, because challenges are fun, but it doesn't sound like something I would do personally. And I had an over-powered Pikachu on Yellow when I first played it.
     
  8. Ris_Grestar

    Ris_Grestar Active Member

    So I looked it up, and yeah, Joey did evolve his Rattata...

    So I'll go one step beyond and not evolve my little Rattata. Besides, I've grown to love him <3 lol

    I know, right? I've erased a few of my games, but it's so hard XD But I'm a sentimental person. lol It helps that I'm playing with an emulator.

    So I take it you mainly used Pikachu, right? :p
     
  9. Shymain

    Shymain Shaymin Lover

    Well, this is interesting. I have honestly never heard of the 'Joey Challenge' before. I have got to try this.

    Can you only have 1 rattata?

    What will happen once you reach Red (if you do?)
     
  10. Bananarama

    Bananarama The light is coming

    I have actually never heard of this challenge. I might have a go at it sometime, though.
     
  11. Ris_Grestar

    Ris_Grestar Active Member

    Yep, just one Rattata. Once/if you reach Red...best of luck!

    haha Yeah, go for it! It's been fun.

    I like to think I'm doing fairly well myself, though maybe I'm taking longer to complete the challenge than I should lol

     
  12. Ris_Grestar

    Ris_Grestar Active Member

    Rattata
    Lv. 25
    Mud-slap
    Tail Whip
    Quick Attack
    Hyper Fang
    Rattata, up to this point, has still done pretty well overall. After all, we've beaten Whitney and gotten the Plainbadge! But...we did run into a bit of a problem...

    It isn't good to only have Normal-type moves.​


    But yes, as I said, I've beaten Whitney!

     
  13. Ris_Grestar

    Ris_Grestar Active Member

    Last edited: Mar 9, 2013
  14. Ris_Grestar

    Ris_Grestar Active Member

  15. Zoruagible

    Zoruagible Lucario Lover

    This looks tough. I can get through a game with just my starter but using only Rattata seens impossible.
     
  16. Ris_Grestar

    Ris_Grestar Active Member

    lol Yeah, it certainly has its moments...The Ghost-type gym took a while. :p

    Rattata
    Lv. 49
    Mud-slap
    Super Fang
    Quick Attack
    Hyper Fang

    I haven't taught Rattata any new moves yet. So far, the ones he has are pretty good--Quick Attack for weak enemies, Hyper Fang for strong enemies, Mud-slap for specific types (e.g. Ghost), and Super Fang for those with high defense (e.g. Rock and Steel).

    I defeated Pryce and obtained the Glacierbadge from Mahogany Town! But yes...I did skip a certain young lady.​

     
  17. Ris_Grestar

    Ris_Grestar Active Member

    Rattata
    Lv. 50
    Mud-slap
    Super Fang
    Quick Attack
    Hyper Fang

    Jasmine was definitely the most difficult gym leader so far. I had trouble with Morty, yes, and I didn't defeat Chuck the first time I fought him, but Jasmine...It took many attempts. I even tried her before going to fight Pryce, and that didn't work out at all.

    But now, the Mineralbadge is mine!​

     
  18. Shiny Espeon0429

    Shiny Espeon0429 Well-Known Member

  19. Raiin

    Raiin Johto Boy

    That's an awesome Rattata! lol Anyway I my try this on my silver sometime, I've been wanting an excuse to play it again :D
     
  20. Ris_Grestar

    Ris_Grestar Active Member

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page