1. We have moved to a new forum system. All your posts and data should have transferred over. Welcome, to the new Serebii Forums. Details here
    Dismiss Notice
  2. Be sure to join the discussion on our discord at: Discord.gg/serebii
    Dismiss Notice
  3. If you're still waiting for the e-mail, be sure to check your junk/spam e-mail folders
    Dismiss Notice

Texting Survey

Discussion in 'Miscellaneous Polls' started by rayquaza9999, Feb 3, 2013.

  1. rayquaza9999

    rayquaza9999 New Member

    So I have to do a survey on texting for a controlled assesment in GCSE English. I would very much appreciate if you could answer. Here are the questions

    Gender?
    Age range?

    1. How many times a day, on average, do you text?
    2. Who do you text? (eg. freinds, family, collegeus)
    3. Why do you text them? (socialization, formal invitations ect.)
    4. In your opinion, do you use texting too much?
    5. Do you text in shorthand? ('text speak')
    6. (Most important question) List the shorthand (text speak) terms you use the most eg. LOL, u, 2, ect.

    Thanks for answering
     
  2. Ampy

    Ampy Light The Stars

    Male, 17

    1. 10-20
    2. Friends, Family
    3. Socialization, keeping in touch
    4. No
    5. Rarely
    6. lol (bad habit)
     
    Last edited: Feb 4, 2013
  3. Celestial Moth

    Celestial Moth Bug-Type Deity

    I'd gladly participate in this study, though i'm not sure the mods will looks so kindly upon it >.>

    Male
    19

    1-3
    Locations,times other laborious details.
    Socialization, though mainly informative reasons.
    NO i realistically barely ever text.
    yes
    i ( instead of "I") no (instead of (know) wat (what) , though generally if i'm in lazy mood i wont bother with the spell check but my phone does have one, so i often corrects alot of my lazy grammar.
     
  4. TheEliteEmpoleon

    TheEliteEmpoleon Surge Surfer

    Gender? Male
    Age range? 14

    1. How many times a day, on average, do you text? 20
    2. Who do you text? (eg. freinds, family, collegeus) Family, mainly friends.
    3. Why do you text them? (socialization, formal invitations ect.) Various reasons.
    4. In your opinion, do you use texting too much? No
    5. Do you text in shorthand? ('text speak') Rarely
    6. (Most important question) List the shorthand (text speak) terms you use the most eg. LOL, u, 2, ect. u, lol, gf
     
  5. Hammerheart

    Hammerheart Son of Wōden

    Male
    22

    1. 15
    2. Girlfriend, Mum, Friends.
    3. Girlfriend - to talk, Mum - to sort things out like what she wants me to make for tea, or if she can pick me up from somewhere, friends - usually to arrange to meet up.
    4. No, I only really use it as a necessity, I prefer meeting and talking, or talking on the phone.
    5. I used to about 6 years ago, but recently I've got quite proper, especially with punctuation and stuff.
    6. ect, haha (not sure if you'd count that) 'cause (instead of because) owt / nowt (anything / nothing, though that's more colloquialism than shorthand)
     
  6. Hejiru

    Hejiru Rev up those fryers

    I don't know if I'm a good subject for this survey; I have practically no social life because I'm a dweeb, but here goes anyway:

    Gender: Male
    Age: 22
    1. Oh... about 3 or 4 I guess.
    2. Not too many people. Mainly a couple friends and my mother.
    3. I dunno, various reasons. Chatting, asking a quick question, responding to their texts, etc.
    4. No. In fact I think I under-use it for someone in my age group.
    5. I do in text messages, but nowhere else.
    6. Mostly just the common ones: Lol, fyi, shortening "you" to "u" and "to/too" to "2", skipping apostrophes (im, cant, dont) I don't use many though; I don't think I've ever said brb, used "c" for "see" or anything like that. The things I listed are pretty much the extent of it. I spell out most words though I don't always pay attention to punctuation while texting.
     
    Last edited: Feb 6, 2013
  7. PokeTrainerJay

    PokeTrainerJay High in the Sky

    Male
    15

    1. 10-20.
    2. Family and friends mainly.
    3. General chat, keeping in touch.
    4. No.
    5. No, never.
    6. Probably "Lol".
     
  8. Aegon

    Aegon _

    Male, 16

    1. Never.
    2. No one.
    3. n/a
    4. No.
    5. No.
    6. n/a
     
  9. OrcaCity

    OrcaCity Expert Killer Whale

    Female
    17

    1. How many times a day, on average, do you text? Either once, or not at all.
    2. Who do you text? (eg. freinds, family, collegeus) A friend of mine.
    3. Why do you text them? (socialization, formal invitations ect.) She lives in New York so I don't get to see her.
    4. In your opinion, do you use texting too much? Nope.
    5. Do you text in shorthand? ('text speak') Nope. It makes me feel like a weeaboo.
    6. (Most important question) List the shorthand (text speak) terms you use the most eg. LOL, u, 2, ect. I use lol and omg. But usually I only use those when we're fangirling about whales.
     
  10. Shaylup

    Shaylup debeo capere omnes

    Gender? Female
    Age range? 14

    1. How many times a day, on average, do you text? On average, 0. I really don't text much
    2. Who do you text? (eg. freinds, family, collegeus) My parents and some of my friends
    3. Why do you text them? (socialization, formal invitations ect.) Making arrangements about meeting up, asking questions
    4. In your opinion, do you use texting too much? No, I use it very little
    5. Do you text in shorthand? ('text speak') I do this more on FB chat than texting
    6. (Most important question) List the shorthand (text speak) terms you use the most eg. LOL, u, 2, ect. omg, lol, wtf, cba, brb
     
  11. Unoin

    Unoin Well-Known Member

    Male, 20

    1. 0
    2. Friends, mother
    3. Arrangements and small talk
    4. Not nearly enough!
    5. 50/50
    6. All the common ones and a few less used ones as well
     
  12. Ryan7437

    Ryan7437 Banned

    Gender? Male
    Age range? 12-20

    1. How many times a day, on average, do you text? 3-4
    2. Who do you text? (eg. freinds, family, colleges) One/two friends and my mom
    3. Why do you text them? (socialization, formal invitations ect.) just because
    4. In your opinion, do you use texting too much? NOPE
    5. Do you text in shorthand? ('text speak') Never. I write like paragraphs when I text
    6. (Most important question) List the shorthand (text speak) terms you use the most eg. LOL, u, 2, ect. I only ever use Jk, Omg, and haha
     
  13. Gender? Male
    Age range? 19

    1. How many times a day, on average, do you text? 0(hardly ever)
    2. Who do you text? (eg. freinds, family, collegeus) Friends
    3. Why do you text them? (socialization, formal invitations ect.) Socialization
    4. In your opinion, do you use texting too much? Nope
    5. Do you text in shorthand? ('text speak') Some but hardly any
    6. (Most important question) List the shorthand (text speak) terms you use the most. lol btw Most text talk annoys the hell out of me.
     
  14. *IZ*

    *IZ* Well-Known Member

    I'm Male
    I'm 15

    1. Probably around 35
    2. Friends but sometimes family
    3. Just to talk to them.
    4. Sometimes.
    5. No, I prefer using good grammar.
    6. I say "Nice!" a lot irl and when texting.

    Hope it helps.
     
  15. Male
    15

    1. 0 (round it up to 1 if you need to)
    2. friends family.
    3. arrangements
    4. no. too little maybe.
    5. not really.
    6. lol
     
  16. SmartD

    SmartD Well-Known Member

    Male
    20

    1. How many times a day, on average, do you text?
    1 or 2 times, maybe more.

    2. Who do you text? (eg. freinds, family, collegeus)
    Family, people I met.

    3. Why do you text them? (socialization, formal invitations ect.)
    Socialization, asking questions, other stuff.

    4. In your opinion, do you use texting too much?
    Nope.

    5. Do you text in shorthand? ('text speak')
    Nope.

    6. (Most important question) List the shorthand (text speak) terms you use the most eg. LOL, u, 2, ect.
    None.
     
    Last edited: Feb 15, 2013
  17. Tuskie Tyrant Yoko Kurama

    Tuskie Tyrant Yoko Kurama Fancy footwork

    Male
    17

    30 - 40 texts, but I've been too busy lately. :/
    My Lush. <3
    Because, I love my Lush, so I need to text her.
    As of right now, no.
    Used to, I hate it now.
    xD
     
  18. Reborn_Silver

    Reborn_Silver the Radiant Dawn

    Male, 13

    1. Roughly 70-90 a day, because everyone's too far away from me qq

    2. Friends mainly. Hardly ever anyone else.

    3. Because I live too far away from most everyone I know, so it's the only way I can talk to them.

    4. Maybe a little, but I feel I have reason enough for it.

    5. Nope. Never.

    6. xD, :D, qq, and the very occasional lol.
     
  19. Steampunk

    Steampunk One Truth Prevails

    Male 17

    1. Most likely 0. 1 on a rare day.

    2. Parents

    3 when my parents need to know where I am.

    4. By no means.

    5. Occasionally

    6. K, r, u mostly.

    ........I'm more of an Internet person than a phones guy XD
     
  20. Rezzo

    Rezzo Donkey Kong is here

    OP hasn't been online since he posted the thread. You're all quite potentially wasting your time
     

Share This Page