• Hi all. We have had reports of member's signatures being edited to include malicious content. You can rest assured this wasn't done by staff and we can find no indication that the forums themselves have been compromised.

    However, remember to keep your passwords secure. If you use similar logins on multiple sites, people and even bots may be able to access your account.

    We always recommend using unique passwords and enable two-factor authentication if possible. Make sure you are secure.
  • Be sure to join the discussion on our discord at: Discord.gg/serebii
  • If you're still waiting for the e-mail, be sure to check your junk/spam e-mail folders

The Dutch Pokémon Club

What do you think of the Netherlands?


  • Total voters
    467
Status
Not open for further replies.

Banana_Split

Darkness is Rising
School! Heb je er al zin in?
Beetje. Geen zin om weer te leren, maar aan de andere kant ook wel weer leuk om iedereen weer te zien enzo - toch hou ik liever vakantie.
 

noobiess

6 different pokemon
School! Heb je er al zin in?
Volgende jaar voor de eerste keer op kot dus het word het spannend... Enerzijds mag de vakantie echt eeuwen duren, maar anderzijds wil ik niet langer met mijn ouders opgescheept zitten :p
Enige tips voor op kot riyu?
 

Riyu*

殺してあげる~
Wel, ga je op residentie of niet? In ieder geval, maak dat je veel vrienden maakt op je kot/residentie zelf, want de meeste richtingen hebben veel aulavakken dus daar ga je niet veel vrienden maken (aulavakken = aula binnenkomen - les volgen - iedereen is weer weg; dus je gaat niet veel kunnen socializen). Kook samen, ga samen eens weg zodat je je niet eenzaam voelt (is denk ik het grootste probleem van de niet-fuifbeesten op kot, als je wel een partyganger bent zal je je op kot niet alleen voelen) maar vergeet niet af en toe je boeken vast te pakken ^^
Also: Wat je zal moeten blokken voor je examens zal meer zijn dan je ooit tot nu toe hebt gezien; dus alles goed bijhouden is de opdracht. Anders ga je met dat kleine weekje blokverlof niet toekomen. (Ja, ik spreek uit ervaring ^^; ) Vat wat je de hele week gezien hebt in het weekend samen, zo heb je alles al eens gestudeerd en gaat het er tijdens de examenperiode sneller in. Je zal dit waarschijnlijk veel horen maar ik kan er niet genoeg op wijzen dat dit echt helpt ^^;

Oh, en neem van die slippers mee (flip-flops? is dat het correcte woord?) voor in de douches (tenzij je een privédouche hebt) want je weet nooit wat er voor jou heeft ingestaan. ;/

School! Heb je er al zin in?
Valt wel mee, eerst komen de herexamens maar daar heb ik al helemààl geen zin in. FML.
Ach ja het is het einde van de wereld niet :p
 

noobiess

6 different pokemon
Wel, ga je op residentie of niet? In ieder geval, maak dat je veel vrienden maakt op je kot/residentie zelf, want de meeste richtingen hebben veel aulavakken dus daar ga je niet veel vrienden maken (aulavakken = aula binnenkomen - les volgen - iedereen is weer weg; dus je gaat niet veel kunnen socializen). Kook samen, ga samen eens weg zodat je je niet eenzaam voelt (is denk ik het grootste probleem van de niet-fuifbeesten op kot, als je wel een partyganger bent zal je je op kot niet alleen voelen) maar vergeet niet af en toe je boeken vast te pakken ^^
Also: Wat je zal moeten blokken voor je examens zal meer zijn dan je ooit tot nu toe hebt gezien; dus alles goed bijhouden is de opdracht. Anders ga je met dat kleine weekje blokverlof niet toekomen. (Ja, ik spreek uit ervaring ^^; ) Vat wat je de hele week gezien hebt in het weekend samen, zo heb je alles al eens gestudeerd en gaat het er tijdens de examenperiode sneller in. Je zal dit waarschijnlijk veel horen maar ik kan er niet genoeg op wijzen dat dit echt helpt ^^;

Oh, en neem van die slippers mee (flip-flops? is dat het correcte woord?) voor in de douches (tenzij je een privédouche hebt) want je weet nooit wat er voor jou heeft ingestaan. ;/

School! Heb je er al zin in?
Valt wel mee, eerst komen de herexamens maar daar heb ik al helemààl geen zin in. FML.
Ach ja het is het einde van de wereld niet :p

Tanx :) .. Ik zit niet in residentie. Maar ik heb wel kunnen zorgen dat een vriend da kamer naast mij heeft kunnen bemachtingen, dus das wel leuk dat ik er niet compleet alleen voor sta.
Maar zijn echt handige tips (want de meeste tips die je krijgt, zijn van leerkrachten en die zeggen toch bijna altijd hetzelfde (over dat je goed en veel moet studeren en allesm oet bijhouden))
Ik heb ook 2 vrienden die dezelfde richting volgen dus dat komt ook goed uit :) (maar ik weet niet of we samen zitten want soms word het opgedeeld in 2 groepen heb ik gehoord).
Ja het leren zal ook wel hard aanpassen zijn want ik ben niet echt gewoon om veel te leren en alles goed bij te houden. Maar ja... lang leve de herexamens dan hé :p

Hoeveel herexamens heb je? Ik zal voor je toyen :p
 

Orange

Sweet & Fresh
Also: Wat je zal moeten blokken voor je examens zal meer zijn dan je ooit tot nu toe hebt gezien; dus alles goed bijhouden is de opdracht. Anders ga je met dat kleine weekje blokverlof niet toekomen. (Ja, ik spreek uit ervaring ^^; )

Ik spreek ook uit ervaring, en zo'n weekje 'blokverlof' is doorgaans echt wel voldoende.
 

Hunter_RuLe

< Guess who's back?
Op kamers gaan is echt tof noobiess, dat kan ik je verzekeren! Je moet natuurlijk wel even wennen aan het idee dat je alle kleine dingen als boodschappen, eten koken, wassen, ect. wel zelf moet gaan doen nu en daar gaat naar mijn ervaring altijd net ff meer tijd in zitten dan je van te voren denkt.

Ik ga nu voor mijn tweedejaar weer terug naar mijn kamer in Amsterdam, het leukste eraan vind ik dat je altijd de mogelijkheid hebt om ('s avonds) wat te doen en je gen rekening hoeft te houden met de laatste trein die rijdt en dergelijke. In Amsterdam zit ik in een soort studentenhotel waar je in de zomermaanden uitmoet. Daar heb ik mijn eigen badkamertje (thank god) en deel ik de keuken met een man of tien. Ondertussen ken ik al best een hoop mensen in de buurt en het is dan ook best vaak gezellig. Toch heb je ook best veel vrije tijd hoor dus voor wat meer sociaal contact is het wel aan te raden om wat naast je studie te doen (zodaat je niet een beetje 'eenzaam' wordt zoals Riyu zei). Ik heb nog wel redelijk veel om m'n kamer en in onze keuken gezeten vorig jaar, alles was toch nog wel nieuw en interressant en ik ging vooral om met een paar studiegenoten van werkgroepen. Dit jaar ben ik echter van plan wat actiever te worden door vaker te sporten en door mee te werken aan ons faculteitsblad.

En wat de studie betreft, ik sluit me graag aan bij Orange. Zolang je de colleges maar goed blijft volgen en je zorgt dat je alles inlevert waar je (bonus)punten voor krijgt, is voor het leren vaak die week vrij voor de tentamenperiode voldoende. Je zult, vooral in het begin, wel merken dat een heel boek leren wel iets anders is dan een hoofdstukje zoals op de middelbare school, maar als je een beetje kan plannen komt het wel goed. Je went er vrij snel aan, zelf had ik snel door hoe ik het efficiënts mijn leertijd kon benutten. Oude tentamens maken is bijvoorbeeld vaak een gouden tip.

On topic; Mede door wat ik nu net getypt heb krijg ik wel steeds meer zin in het volgende collegejaar. Vakanties zijn geweldig, maar ik heb nu ookwel weer het gevoel dat ik weer wat meer wil gaan doen en meer verschillende mensen wil zien. En hoewel ik wel goed klik met mijn ouders en broertje ben ik daar nu ook wel weer even mee uitgepraat.
 
Last edited:

noobiess

6 different pokemon
Op kamers gaan is echt tof noobiess, dat kan ik je verzekeren! Je moet natuurlijk wel even wennen aan het idee dat je alle kleine dingen als boodschappen, eten koken, wassen, ect. wel zelf moet gaan doen nu en daar gaat naar mijn ervaring altijd net ff meer tijd in zitten dan je van te voren denkt.

Ik ga nu voor mijn tweedejaar weer terug naar mijn kamer in Amsterdam, het leukste eraan vind ik dat je altijd de mogelijkheid hebt om ('s avonds) wat te doen en je gen rekening hoeft te houden met de laatste trein die rijdt en dergelijke. In Amsterdam zit ik in een soort studentenhotel waar je in de zomermaanden uitmoet. Daar heb ik mijn eigen badkamertje (thank god) en deel ik de keuken met een man of tien. Ondertussen ken ik al best een hoop mensen in de buurt en het is dan ook best vaak gezellig. Toch heb je ook best veel vrije tijd hoor dus voor wat meer sociaal contact is het wel aan te raden om wat naast je studie te doen (zodaat je niet een beetje 'eenzaam' wordt zoals Riyu zei). Ik heb nog wel redelijk veel om m'n kamer en in onze keuken gezeten vorig jaar, alles was toch nog wel nieuw en interressant en ik ging vooral om met een paar studiegenoten van werkgroepen. Dit jaar ben ik echter van plan wat actiever te worden door vaker te sporten en door mee te werken aan ons faculteitsblad.

En wat de studie betreft, ik sluit me graag aan bij Orange. Zolang je de colleges maar goed blijft volgen en je zorgt dat je alles inlevert waar je (bonus)punten voor krijgt, is voor het leren vaak die week vrij voor de tentamenperiode voldoende. Je zult, vooral in het begin, wel merken dat een heel boek leren wel iets anders is dan een hoofdstukje zoals op de middelbare school, maar als je een beetje kan plannen komt het wel goed. Je went er vrij snel aan, zelf had ik snel door hoe ik het efficiënts mijn leertijd kon benutten. Oude tentamens maken is bijvoorbeeld vaak een gouden tip.

On topic; Mede door wat ik nu net getypt heb krijg ik wel steeds meer zin in het volgende collegejaar. Vakanties zijn geweldig, maar ik heb nu ookwel weer het gevoel dat ik weer wat meer wil gaan doen en meer verschillende mensen wil zien. En hoewel ik wel goed klik met mijn ouders en broertje ben ik daar nu ook wel weer even mee uitgepraat.

Ja het leren moet mij hopelijk wel lukken (alhoewel ik niet echt een goede planner ben). Maar ik ga er het eerste jaar wel redelijk hard op letten.

Ik heb ook een sportpas genomen waardoor ik gratis heel veel sporten kan doen. Dus dat ga ik zeker doen...

Ik weet niet hoe de sfeer op mijn kot gaat zijn. Het zal denk ik heel veel van de mensen afhangen....

(ben me vandaag gaan inschrijven voorm ijn studierichting :))
 

Orange

Sweet & Fresh
Ja het leren moet mij hopelijk wel lukken (alhoewel ik niet echt een goede planner ben). Maar ik ga er het eerste jaar wel redelijk hard op letten.

Ik heb ook een sportpas genomen waardoor ik gratis heel veel sporten kan doen. Dus dat ga ik zeker doen...

Ik weet niet hoe de sfeer op mijn kot gaat zijn. Het zal denk ik heel veel van de mensen afhangen....

(ben me vandaag gaan inschrijven voorm ijn studierichting :))

Weet je wat het is, op het moment dat je boeken mag lezen over iets wat je interessant vindt blijft de stof een stuk beter hangen.
 

Riyu*

殺してあげる~
Een weekje is voor jullie genoeg? Dan moet ik dom zijn of zo, want ik kreeg alles alleen maar af als ik alles snel snel snel deed ^^; Misschien omdat we in het blokverlof al alle examens van Japans hadden... Een of andere regeling zodat we minder examens na elkaar kregen.

Het is goed dat je al iemand op kot kent, dat maakt het zeker wel aangenamer :) Ik weet nog dat ik tijdens mijn vakantiejob in de supermarkt vorig jaar iemand heb leren kennen die dezelfde richting ging doen als ik (wat voor Japanologie zoiezo al een kleine kans is xD) en dat maakte alles toch wel veel leuker. Niets is zo erg als elke avond eenzaam alleen op je kot zitten studeren.

Ik heb 2 herexamens xD 27 augustus Geschiedenis, en 2 september Recht. Thx for the mental support d^o^b
 

Orange

Sweet & Fresh
Een weekje is voor jullie genoeg? Dan moet ik dom zijn of zo, want ik kreeg alles alleen maar af als ik alles snel snel snel deed ^^; Misschien omdat we in het blokverlof al alle examens van Japans hadden... Een of andere regeling zodat we minder examens na elkaar kregen.

Het is goed dat je al iemand op kot kent, dat maakt het zeker wel aangenamer :) Ik weet nog dat ik tijdens mijn vakantiejob in de supermarkt vorig jaar iemand heb leren kennen die dezelfde richting ging doen als ik (wat voor Japanologie zoiezo al een kleine kans is xD) en dat maakte alles toch wel veel leuker. Niets is zo erg als elke avond eenzaam alleen op je kot zitten studeren.

Ik heb 2 herexamens xD 27 augustus Geschiedenis, en 2 september Recht. Thx for the mental support d^o^b

Chill, 27 augustus zit ik met een vriend helemaal los te gaan bij een concert.

Ik zal aan je denken!
 

Mistynia

Funga Fufu
niet doen, het was maar een grap.
het enige wat ik wou zeggen is dat dit soort dingen met een korreltje zout moeten worden genomen, we zitten hier met de hele zooi nou wel over dikke mensen te grappen maar ik wil wedden dat geeneen van ons het het in z'n hoofd zal halen om het serieus toe te passen als een vorm van racisme.

niet te serieus nemen maar ook niet alles toelaten, dat is hoe ik over het algemeen over dit soort dingen denk.
Oh sorry, dan begreep ik het verkeerd. Ik heb namelijk vaak de neiging om (voor sommige) gevoelige onderwerpen serieus te nemen ^^;

Veel succes met je herexamens, Riyu! Het gaat vast wel lukken ;) Denk maar gewoon... aan... ons...?

School! Heb je er al zin in?
Vandaag begon weer mijn eerste stage dag (het is mijn tweede stage in mijn SPW-opleiding) en ik moet zeggen dat het wel weer even wennen is ^^; Weer in het ritme komen. Daar ben ik zo slecht in :D Maar ik kan gelukkig naar mijn stage met de fiets, wat ik heerlijk vind. Ik loop stage in een kinderdagverblijf in een baby groep, maar het zijn meer dreumesen ^^

School... Tja... Ik moet dit jaar twee dagen naar school, maar het zal wel leuk zijn om iedereen weer te zien :) Ze zullen me vast gemist hebben xD
 

Hunter_RuLe

< Guess who's back?
Een weekje is voor jullie genoeg? Dan moet ik dom zijn of zo, want ik kreeg alles alleen maar af als ik alles snel snel snel deed ^^; Misschien omdat we in het blokverlof al alle examens van Japans hadden... Een of andere regeling zodat we minder examens na elkaar kregen.

Ik denk niet dat je dom bent, Japans zal gewoon wat lastiger zijn om goed te onthouden en te kunnen toepassen. Ik zelf studeer Algemene Economie en ik heb de gewoonte dingen op te slaan op het moment dat ik het lees of hoor. Leren over iets wat je interesseerd is altijd een stuk makkelijker, en zelf ben ik gelukkig vrij breed georiënteerd =)

Succes met je herexamens Riyu! Ik hoop dat al je werk wordt uitbetaald ^^
 

Riyu*

殺してあげる~
Chill, 27 augustus zit ik met een vriend helemaal los te gaan bij een concert.

Ik zal aan je denken!

Veel succes met je herexamens, Riyu! Het gaat vast wel lukken ;) Denk maar gewoon... aan... ons...?

Succes met je herexamens Riyu! Ik hoop dat al je werk wordt uitbetaald ^^

Wat zou ik toch zonder jullie doen? <333 Bedankt voor de steun, iedereen ^^ <3

Ik denk niet dat je dom bent, Japans zal gewoon wat lastiger zijn om goed te onthouden en te kunnen toepassen. Ik zelf studeer Algemene Economie en ik heb de gewoonte dingen op te slaan op het moment dat ik het lees of hoor. Leren over iets wat je interesseerd is altijd een stuk makkelijker, en zelf ben ik gelukkig vrij breed georiënteerd =)

Oh maar ik heb geen problemen met Japans hoor (was zelfs goed), het zijn die algemene blokvakken waar ik een beetje mee zit. Ik ben meer iemand van inzicht dan vanbuiten leren ^^; Maar ik doe mijn best! Met jullie steun zal ik het kunnen!
 

Solstice

The Kyogre is back
enerzijds yes maar aan de andere kant we zouden er geen misbruik van maken door er serieus mensen mee te beledigen. besides ik ben zelf ook dik dus ik mag het>_>
Haha, Thijs is dik.
niet doen, het was maar een grap.
het enige wat ik wou zeggen is dat dit soort dingen met een korreltje zout moeten worden genomen, we zitten hier met de hele zooi nou wel over dikke mensen te grappen maar ik wil wedden dat geeneen van ons het het in z'n hoofd zal halen om het serieus toe te passen als een vorm van racisme.
Dikke mensen zijn een ras?
School! Heb je er al zin in?
Ga denk ik pas volgend jaar weer naar school, na een afwezigheid van 5 jaar.

En waar is jouw kot eigenlijk, noobiess?
 

(s.i.e)

★skydragon★
Oh sorry, dan begreep ik het verkeerd. Ik heb namelijk vaak de neiging om (voor sommige) gevoelige onderwerpen serieus te nemen ^^;

och, kan gebeuren^^
iedereen z'n ding. MegaJunior denkt er hoewel anders over zoals je misschien gemerkt hebt maar ik bestel wel een keer 500 pizza's met ansjovis op zijn naam en adres, dan is hij ook weer even zoet.

Haha, Thijs is dik.

ja jij ja, als jij op een warme dag in de achtertuin zit dan ruikt de hele buurt naar patat.

Dikke mensen zijn een ras?

racisme is niet alleen voor mensen van verschillende afkomst, het kan vanalles zijn op het gebied van uiterlijk, afkomst, leeftijd, handicap, etc wat sommige mensen de neiging geeft anderen buiten te sluiten van de maatschappij voor geen verdere reden. dik zijn valt hieronder.
 
Last edited:

noobiess

6 different pokemon
En waar is jouw kot eigenlijk, noobiess?

Naar leuven (zoals Riyu denk ik)... Leuk bio-ingenieurtje worden :)

Oh maar ik heb geen problemen met Japans hoor (was zelfs goed), het zijn die algemene blokvakken waar ik een beetje mee zit. Ik ben meer iemand van inzicht dan vanbuiten leren ^^; Maar ik doe mijn best! Met jullie steun zal ik het kunnen!

Ik heb dat ook :p Leve de logica :p
Geschiedenis ben ik echt heel slecht. Die mensen die aan de macht zijn gekomen zijn gewoon dom en onvoorspelbaar en dat is wat geschiedenis moeilijk maakt. bv. er staat letterlijk in mijn curcus (naast de vele tekeningen :p): China is in crisis --> mensen jagen mussen weg. Zoek daar maar de logica achter XD...
Maar voor zo'n vakken bind ik vaak emoties met leerstof... Gewoon iets overenthousiast luidop lezen en je herinnert je het. XD
 

Hunter_RuLe

< Guess who's back?
racisme is niet alleen voor mensen van verschillende afkomst, het kan vanalles zijn op het gebied van uiterlijk, afkomst, leeftijd, handicap, etc wat sommige mensen de neiging geeft anderen buiten te sluiten van de maatschappij voor geen verdere reden. dik zijn valt hieronder.

Ik denk dat je het begrip racisme verwart met het begrip discriminatie. Racisme gaat puur over het veroordelen van mensen op basis van hun ras/afkomst, net zoals seksisme gaat over het veroordelen van iemand op basis van zijn/haar geslacht.

Discriminatie daarentegen is het overkoepelende vermogen om dingen te kunnen onderscheiden van elkaar. Wanneer je kinderen leert dat vierkanten hoeken hebben en cirkels niet, dan leer je hem in feite discrimineren. Discriminatie heeft in het dagelijks taalgebruik echter een slechte klnk gekregen doordat men het vaak associeert met het onderscheiden van mensen, waarbij het ene individu boven het andere wordt gestelt op basis van aangeboren eigenschappen.
 

(s.i.e)

★skydragon★
Ik denk dat je het begrip racisme verwart met het begrip discriminatie. Racisme gaat puur over het veroordelen van mensen op basis van hun ras/afkomst, net zoals seksisme gaat over het veroordelen van iemand op basis van zijn/haar geslacht.

Discriminatie daarentegen is het overkoepelende vermogen om dingen te kunnen onderscheiden van elkaar. Wanneer je kinderen leert dat vierkanten hoeken hebben en cirkels niet, dan leer je hem in feite discrimineren. Discriminatie heeft in het dagelijks taalgebruik echter een slechte klnk gekregen doordat men het vaak associeert met het onderscheiden van mensen, waarbij het ene individu boven het andere wordt gestelt op basis van aangeboren eigenschappen.

oh? ik zou toch zweren dat... oh well, ik geloof dat ik ze inderdaad door mekaar heb gehaalt dan, het is altijd zo'n gedonder met die twee het liefst wil je er als mens gewoon niks te maken mee hebben maar of iemand het wil of niet ze worden er altijd bij betrokken of het nou op vrijwillige basis gaat of niet.
ik wil wedden dat ergens in de wereld er ook wel een groepering is zijn die gehandicapten misbaksels vinden, kijk aar naar duitsland vroeger dat was nog eens een gekkenwerk en die hadden het nog bijna voor mekaar gekregen ook.


maargoed naast al dat al bekende spul, ik heb eigenlijk best wel zin aan een nieuwe topic.


wat eten we vandaag?
humpkessoep, dat is een heerlijke lokale maaltijdsoep, de naam komt onbekend voor onder de lokale twentse patatgeneratie maar iemand die het heeft geproeft vind het overigens wel lekker. het geeft alleen gas dat kan soms niet in de smaak vallen bij sommigen.
 

Riyu*

殺してあげる~
Wat eten we vandaag?

Andijvie, met een soort van grote gehaktballen gebakken in de pan, en aardappelen natuurlijk. Ik vind het eigenlijk eerder een soort van winterkost, maar ik vind het desondanks wel lekker :)

Humpkessoep? Klinkt interessant. Zou het wel eens willen proeven. ^^ Humpkessoepfeest bij (s.i.e), anyone?
 

(s.i.e)

★skydragon★
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Top