• Hi all. We have had reports of member's signatures being edited to include malicious content. You can rest assured this wasn't done by staff and we can find no indication that the forums themselves have been compromised.

    However, remember to keep your passwords secure. If you use similar logins on multiple sites, people and even bots may be able to access your account.

    We always recommend using unique passwords and enable two-factor authentication if possible. Make sure you are secure.
  • Be sure to join the discussion on our discord at: Discord.gg/serebii
  • If you're still waiting for the e-mail, be sure to check your junk/spam e-mail folders

The Finnish club

Status
Not open for further replies.

ShinyPalkia

Well-Known Member
HEI JA TERVETULOA! ^_^

Tämä on suomi kerho eli täällä saa siis puhua suomea. Kerho on tarkoitettu kaikille, jotka osaavat suomea eli sinun ei siis tarvitse olla suomalainen liittyäksesi. Älkää mieluiten käyttäkö posteissanne paljon slangia, koska postien pitäisi olla selkeitä ja kaikki eivät välttämättä ole slangin asiantuntijoita. Murteita saa toki käyttää jos ei tiedä jotain sanaa kirja/yleisessäpuhekielessä. Täällä voit keskustella suomeksi esim. lempi yhtyeistä ja ruoista.

Säännöt:

1.Älä lähetä liian lyhyitä viestejä, postita mieluiten ainakin pari virkettä (/lausetta) pitkiä viestejä.
2.Käyttäydy hyvin.
3.Noudata tämän foorumin sekä tämän kerhon sääntöjä.
4.Pysy aktiivisena ja pyri viestittämään ainakin pari kertaa viikossa.
5.Jos et voi lähettää viestejä pitkään aikaan, niin ole kiltti ja ilmoita siitä jottemme huolestu turhaan. ;P
6.Jos haluat kysyä jotain, lähetä viesti minulle tai jollekin varaomistajista.
7.Jos/kun varaomistajia on enemmän kuin kolme, älä kysy varaomistajaksi pääsyä.
8.Kun haluat liittyä, laita ensimmäiseen viestiisi jokin suomalainen sana, josta pidät.
9.Jos tässä viestissä on kirjoitusvirheitä, voit kertoa asiasta ja korjaan tilanteen.
10.Pidä hauskaa. ^_^

Omistaja: ShinyPalkia

Varaomistajat:plusle Frontier ja Amonitas

Jäsenet:

Haritsuki
Munchy
Mustasiipi
Nenäpää
ResidentEcruteak
Suppis
Walking Contradiction
Xylitol

In English: Hello and welcome! This is The Finnish club. You can join if you can speak/write Finnish so you don't have to be Finnish to join. Please, don't use much slang, because it's not good Finnish. Here you can talk in Finnish example about your favourite bands and foods.

Rules:

1.Don't post too short posts.
2.Be friendly.
3.Follow the rules of this forum and club.
4.Please, be active and try to post at least two times in week.
5.If you can't post for a long time, please inform of that so we dont get worried. ;P
6.If you want to ask something, post for me or one of the co-onwers.
7.If there's more than three co-owners, don't ask if you can be co-owner.
8.When you want to join, post a Finnish word that you like in your first post.
9.If there's a misspelling on this post, please inform about it for me and I'll fix it.
10.Have fun.

Owner: ShinyPalkia

Co-owners: Plusle Frontier and Amonitas

Members:

Haritsuki
Munchy
Mustasiipi
Nenäpää
ResidentEcruteak
Suppis
Walking Contradiction
Xylitol
 
Last edited:

Plusle Frontier

A fresh start
Tervetuloa vaan minunkin puolesta tänne Suomi-kerhoon. Tärkeintä on että pidätte hauskaa, ja tietysti sääntöjen noudattaminen. Nyt kaikki vain rohkeasti liittymään!

Suomenkieliseksi sanaksi vaikkapa suklaa, koska suklaa on hyvää.
 
Last edited:

ShinyPalkia

Well-Known Member
Minä sanon sanaksi jälkiruoka, koska se on paras hetki ruokailussa.

Siitä tulikin mieleeni kysymys, Mikä on lempi jälkiruokasi?
 

Nenäpää

Well-Known Member
Olen näemmä eksynyt oikeaan paikkaan. :)

Pluslen signature said:
"What do you mean, "I ain't kind"?
Just not your kind."

Megadeth! Kävitkös keikalla 4.2 tai 6.7 Saunassa viime kesänä? Peace sells on kyllä paras levy yhtyeeltä. Harmi kun kaikki biisit ovat vaan niin hankalia, ettei niitä voi oikein soittaa kitaralla ilman oikein kunnon paneutumista...

Stalkkasin myös profiiliasi ja näin, että siellähän oli Maidenin jokin cover artti. En tunnistanut mihin kyseinen kuva kuuluu, osaatko selventää? :O Ja kai on lippu keikalle?

Suomenkieliseksi sanaksi sanon vaikkapa lyijykynän, sillä se on ensimmäinen asia, joka sattui silmääni. :p
 

Xylitol

swimmin'
Sanon nyt sitten minäkin sanaksi jonkin ruoan, vaikka sokerikorppu. :p

Lempijälkiruoka on aika paha kysymys, mutta nyt kun kesä alkaa lähestyä niin sanotaan vaikka kunnon jäätelöannos. :D
Blaah, roikun taas koneella turhan myöhään. Nukkuakin pitäisi.
 
Last edited:

Amonitas

Well-Known Member
Jos kerran sana pitää keksiä, niin olkoon sitten vaikkapa Etana, minä kun niistä niin paljon pidän...
Lempi bändejä? Minun ovat Linkin Park ja Simple Plan! :D
 

Nenäpää

Well-Known Member
Lempibändejäni varmaan kävikin jo hiukan ilmi edellisestä viestistäni, mutta jos nyt listaa pitäisi antaa, niin top 10 voisi olla:
Opeth, Iced Earth, Nevermore (vaikkakin omistan vain Dreaming Neon Blackin, mutta kun se vaan iskee niin kovaa), King Diamond, Mercyful fate, Carcass, Pyramaze, Megadeth, Queensrÿche ja ehkäpä aivan tavallinen Metallica tai Pantera. Listan lisäksi lähes kaikenmoinen taidokkaasti työstetty/asenteella tehty metalli menee jossain mittasuhteessa, tosin black metallia en kuuntele lainkaan. Ei vain oikein ole napannut.

Otan mielelläni osaa kaikenlaiseen minua kiinnostavaan keskusteluun. :)

Nyt takaisin katsomaan Euroviisuja ja odottamaan Suomen sijoitusta. Veikkaan sijoitusta siihen viidennen sijan huonommalle puolelle. --->
 

Xylitol

swimmin'
Itselläni ei mitään erityisiä lempibändejä ole, suurimmalla osalla kuuluisista bändeistä on yleensä pari omasta mielestäni hyvää kipaletta ja loput "valtavirtaa". Joskus hyvä melodia kärsii huonosta sanoituksesta. Mitäs olette itse mieltä? Kumpi on tärkeämpi laulussa, sanat vai melodia?
 

Plusle Frontier

A fresh start
Megadeth! Kävitkös keikalla 4.2 tai 6.7 Saunassa viime kesänä? Peace sells on kyllä paras levy yhtyeeltä. Harmi kun kaikki biisit ovat vaan niin hankalia, ettei niitä voi oikein soittaa kitaralla ilman oikein kunnon paneutumista...

Stalkkasin myös profiiliasi ja näin, että siellähän oli Maidenin jokin cover artti. En tunnistanut mihin kyseinen kuva kuuluu, osaatko selventää? :O Ja kai on lippu keikalle?

Juu ei kyllä tullut käytyä. Peace sells on todellakin heidän paras levy.

Taitaapa muuten olla Rainmakerin singlen cover artti. Ei kyllä ole tällekkään keikalle lippuja :(.

Pistetään tähän loppuun vaikka lista lempibändeistä: Iron Maiden, Judas Priest, Megadeth, Metallica, Black Sabbath, Slayer, Pantera, System Of A Down, Kiss, Arch Enemy, KoRn, Dio, Bullet For My Valentine, As I Lay Dying, Killswitch Engage, In Flames, Opeth ja (lol) ZZ Top
Eli siis pääosin jonkinlaista metallia.

Laitetaanpa vielä kommenttia tohon Xylitolin kysymykseen:
Melodia on mielestäni hieman tärkeämpää. Tai ehkä sanoitus...
 
Last edited:

Walking Contradiction

Feed Us a Fetus
Hei, aika coolin näkoinen klubi, pitää liittyä. Suomen paras ja hienoin sana on ehdottomasti pylly, ei siitä pääse minnekään.

Ja musiikki-juttuun: Punk (enemmän tai vähemmän punk) on parasta, ei tule mitään muuta kuunneltua. Bändejä: Green Day, Offspring, NOFX, Rancid, Bad Religion, Pennywise, Distillers, Operation Ivy, Sex Pistols, Minor Threat, blink-182, Lagwagon, Anti-Flag, Ramones, Sum 41, MxPx, Clash, Descendents, Rise Against.

Ja musiikissa sanat ja melodia on tasan yhtä tärkeitä. Jos jompi kumpi on huono, niin biisikin on huono.

Ja jälkiruoka: tumma suklaa for the win.
 

ShinyPalkia

Well-Known Member
Tervetuloa uudet jäsenet! ^_^ Pitäkää hauskaa ja pm/vm vaan rohkeasti minulle jos on jotain epäselvyyksiä. Yritän neuvoa parhaani mukaan.

Lempibändiäni en aio paljastaa (ainakaan vielä ^_^). Voitte toki arvata sitä jos haluatte.
Lempisuomalainenbändini on kai Indica. Ihanan tyttömäistä vaikka olenkin joskus melko poikamainen. ;P (Sain eräästä miehuustestistä 65~70%.)

Xylitolin kysymykseen vastaan sanoitus, koska biisin sisältö on minulle tärkeää.

Ainiin, lempijälkiruokaan vastaan suklaa-mansikka-banaanipirtelö, koska pirtelöt ovat aivan ihania. <3

Harmi ettei Suomi pärjännyt Euroviisuissa, taisi olla 22 tai jotain. Ensi vuonna sitten uudestaan *toivoo salaa Suomen edustajan olevan bändi, joka koostuu hyvännäköisistä nuorista sinkku miehistä*.
 

Nenäpää

Well-Known Member
Itselläni ei mitään erityisiä lempibändejä ole, suurimmalla osalla kuuluisista bändeistä on yleensä pari omasta mielestäni hyvää kipaletta ja loput "valtavirtaa".
Näinhän tämä usein menee. Näitä yhtyeitä kutsutaan lempeästi myös "yhden hitin ihmeiksi."
Mitäs olette itse mieltä? Kumpi on tärkeämpi laulussa, sanat vai melodia?
Lyriikat ovat mielestäni vain plussa. En pidä niitä ensisijaisina, vaan pikemminkin miten hyvä vokalisti on eläytymään tai aivan vain laulamaan. Harvoin muutenkaan seuraan lyriikoita intensiivisesti kuin konseptialbumeissa, joskin niistäkin on autuaasti skipattu parit tarinat. :D Tosin lyriikat tekevät kappaleesta ainutlaatuisen ja moni kappale ei olisi minulla niin kulutettu ilman sanomaa.

Ja vielä vokaaliosuuttakin tärkeämpää tai vähintään yhtä korkealla sijalla ovat itselläni kitarariffittely ja mahdollisesti myös kappaleen kliimaksi(t) eli soolo(t). Omaperäinen ja vaihteleva riffittely ainakin vetoavat ja ei tietynlaisesta raskaudesta haittaakaan ole. Raskaalla tarkoitan enemmänkin tappavan hitaan raskasta, en niinkään nopeaa mättöä.

ShinyPalkia said:
*toivoo salaa Suomen edustajan olevan bändi, joka koostuu hyvännäköisistä nuorista sinkku miehistä*.
*toivoo salaa Suomen edustajan olevan bändi, joka joko onnistuu voittamaan tai on oikeasti hyvä muutenkin kuin lavashowltaan.*
 

Mustasiipi

Nose or GTFO.
Jaa että tämmönen. : o Ensimmäinen suomenkielinen sana joka pätkähti päähän oli medaljonki.

Kuuntelen lähinnä eri animeiden soundtrackeja, en pidä mistään bändistä tahi laulajasta erityisemmin. Viime aikoinna soinnissa olleet lähinnä Akagin ja Kaijin instrumentaaliset kipaleet sekä alku- ja lopputunnarit.

Mistäs päin täällä on muuten porukkaa? Ite oon Lapista, Kemijärveltä. : o
 

Walking Contradiction

Feed Us a Fetus
*toivoo salaa Suomen edustajan olevan bändi, joka joko onnistuu voittamaan tai on oikeasti hyvä muutenkin kuin lavashowltaan.*
Hehehe... Oikeasti hyvä ei sovi sovi samalle sivulle Euroviisujen kanssa. Siellä pärjää enää vaan 13 tusinassa -popbiisit. Lordi oli poikkeus, joka ei tule onnistumaan uudestaan n. 20 vuoteen. That's the way things go.
 

Nenäpää

Well-Known Member
Hehehe... Oikeasti hyvä ei sovi sovi samalle sivulle Euroviisujen kanssa. Siellä pärjää enää vaan 13 tusinassa -popbiisit. Lordi oli poikkeus, joka ei tule onnistumaan uudestaan n. 20 vuoteen. That's the way things go.
Jep, nimesi mukaisesti Walking Contradiction. Mutta en odottaisikaan voittoa jos sinne menisi joku hyvä bändi. Ei tarvitsisi olla edes Suomesta, kunhan jostakin maasta. Taisinkin sanoa, että olisi hyvä jos sinne menisi joku joka voittaisi tai jokin hyvä bändi.
 

ShinyPalkia

Well-Known Member
Mistäs päin täällä on muuten porukkaa? Ite oon Lapista, Kemijärveltä. : o

Tervetuloa Mustasiipi! ^_^

Lahden lähettyvillä asun, aion tosin muuttaa pois heti kun on rahaa ja olen tarpeeksi vanha. Ulkomaille!

BTW, sain juuri hakkeroidun Honchkrowin GTS:tä. Miksi joku hakeroi Honchkroweja kun on paljon parempiakin (esim. legendat)? <_< >_>

Keksinpä tuosta uuden kysymyksen. Oletko koskaan "saanut" hakkeroitua Pokemonia?

Äsken mainitsemani lisäksi olen saanut hyvin todennäköisesti hakkeroidun Magnezonen (tasolla 50), Garchompin (napattu Cynthialta mestari pallolla) ja muita en nyt muistakaan.
 
Heissun ja hyvää päivää! Eikun iltaa!

Voisihan tähän toki liittyä :) Sanana olkoon tinnitus - se kun on niin jännä, eikös sitä sanota että "tinnitys"? Ja heti alkuun parit quotet kehiin.

Mikä on lempi jälkiruokasi?
Hehe, näitä on monia. Itseasiassa, mikä tahansa jälkiruoka kelpaa - se on paras osa missä tahansa ateriassa. Jokin jätskijuttu on kyllä varmaankin se maittavin, jos joku pitää sanoa.

Lempi bändejä?
Eipä löydy mitään tiettyjä. Musamakuni tuntuu vaihtelevan päivän ja mielialan mukaan, mutta yleensä kuuntelen jotain poppia, rockia tai r'n'btä, jejjee. Kyllähän raskaampi musiikkikin menee, ja joskus jopa iskelmä!

Euroviisut...
Olin satavarma, ettei Teräsbetoni pärjää Euroviisuissa. Ja niinhän siinä sitten kävi, että jälleen pohjasakissa oltiin. Teräsbetonin show oli kyllä mainio, mutta biisistä en oikein ikinä pitänyt. Sekin vielä, että sen sanat varmasti käännettiin varmasti kunkin maan kielelle (kuten meilläkin suurin osa suomeksi), niin tuskinpa lampaiden laiduntaminen oikein iski muuhun Eurooppaan, hehe. Ja itäiset maat äänestivät jälleen toisiaan - siihen se tuntuu nykyisin menevän... Lempiviisuihin kuuluivat tänä vuonna ainakin Armenian kipale, Islannilla ja Israelillakin oli ihan menevät biisit :)

Mistäs päin täällä on muuten porukkaa?
Itse olen Itä-Suomesta, Kuopiostapa tarkemmin. Muutan kyllä sitten aikanaan mieluusti jonnekin muualle, joko pääkaupunkiseudulle tai sitten ihan ulkomaille asti. Tai niinhän sitä voipi haaveilla...

Oletko koskaan "saanut" hakkeroitua Pokemonia?
Enpä voi sanoa, että olen. Itseasiassa, en ikinä tee mitään muuta Pokémon-peleissä, kuin päihitä pelin "tarina-moden". PokéDexiä olen joskus yrittänyt saada täyteen, mutta ei se ikinä onnistu. Ylimääräiset ottelut eivät ole mieleeni, joten en myöskään taistele kilpailullisesti, tyyliin Wi-Fin kautta (ikinä Wi-Fiä edes kokeillut tai käyttänyt, niin ihan pihalla siitä). Enpä ole siis vaihdellut Pokémonejakaan GTS:n kautta, joten oon hieman ulapalla semmoisesta :) Peleissä minulle riittää se, että tarina-moodi on menevä ja kun sen on läpi päässyt, siihenpä se oikeastaan jää.

No tässäpä tällainen turha aloitusviestini, nyt täytynee mennä lukemaan ah-niin-ihanaa ruotsia, koeviikko kun on. Tämän viikon kun selviän, niin iloinen olen! Voisinpa vielä kysyä, miten juhlitte koulujen päättymistä, jos juhlitte? Itse meinaan varmaankin porukoiden kanssa käydä jossakin kallissa ravintelissa syömässä (he kustantavat, tietenkin), ja lopulta hengata kavereiden kanssa ja vähän bailabaila lopun lauantai-iltaa :) Katotaan, kuinka sitä sunnuntai-aamuna jaksaa sitten herätä...
 

Mustasiipi

Nose or GTFO.
Oletko koskaan "saanut" hakkeroitua Pokemonia?
Mulle on osunut yksi, hakkeroitu Poochyena. Kovasti vakuutteli olevan aito, oli oikean levelinenkin et olis voinu luulla olevan Sapphiresta/Rubysta/Emeraldista napattu. Mutta a) oli Masterballiin napattu b) Run Away muuttui Quick Feetiksi kehittyessä Mightyenaksi c) saa tasaisesti max. EV pisteitä. >_>; Nyt se vaan majailee boxissa kun on musta niin saastunut etten vihti käyttää mutten vihti poistaakkaan. xD Potkin sen ulos heti kun saan kaverin Diamondissa pyytää itelle ihan aidon shinyn Mightyn. ^_^;
 

Plusle Frontier

A fresh start
Oletko koskaan "saanut" hakkeroitua Pokemonia?

Onhan niitä tullut. Shuckle jolla oli 999 Defenset + Recover :D ja klassikko Aerodactyl jolla on Volt Tackle, Flare Blitz, Wood Hammer ja Head Smash. Rock Head ability ettei tuu recoilia.

Joo ja olen Riihimäeltä kotoisin.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Top